WFM Specialist

Functieomschrijving

Ligt je passie bij Workforce Management? Krijg jij energie van WFM vraagstukken en spreekt het je aan om de interne organisatie hierover te adviseren? Heb je daarnaast altijd al willen werken in een maatschappelijk relevante omgeving? Kom dan impact maken als WFM Specialist bij WoningNet!


Stel, je moet onverwacht op zoek naar een woonruimte. Heb je dan recht op een woning? Zo ja op welke termijn? En, kom je dan in aanmerking voor een urgentie? Dit soort vragen komen binnen op het Klantcontactcentrum van WoningNet. De medewerkers geven deskundig advies om woningzoekenden verder te helpen in hun zoektocht naar een passende woning. Dat vraagt om een zorgvuldige en efficiënte planning. Want webcare, e-mails en telefoontjes moeten door ons huidige team allemaal worden beantwoord en naar tevredenheid worden afgehandeld. In de rol van WFM Specialist ga jij daarvoor zorgen. Wij worden door onze klanten met prachtige beoordelingen beloond, dat willen we graag zo houden en zelfs verbeteren.


Voorspelling van klantcontacten op onze verschillende kanalen en de bezetting wordt steeds belangrijker. Als WFM Specialist ben jij verantwoordelijk voor het WFM proces van ons Klantcontactcentrum (50 medewerkers) met als eerste prioriteit het behalen van de SLA’s in alle 9 regio’s waar wij als KCC actief zijn. Jij geeft inzicht in de voorspelbaarheid van het werk, voor het beheer van de capaciteitsplannen en geef je advies over de benodigde uren en capaciteit. Als WFM Specialist zorg jij ervoor dat de juiste medewerkers, met de juiste skills, op het juiste moment beschikbaar zijn. Je overziet het grotere plaatje en bent daarmee het aanspreekpunt op het gebied van planning, roostering en forecasting. Daarnaast ben je ook bezig met het analyseren van data die tot verbeteringen kunnen leiden op zowel korte- als lange termijn. Deze verbeteringen en optimalisaties kun je omzetten naar een concreet advies.


De WFM Specialist rapporteert rechtstreeks aan Tanja Neijboer onze Manager Klantcontactcentrum. 

Functievereisten


Dit ben jij toch?

Je hebt ervaring in de wereld van Workforce Management en bent goed in puzzelen, afstemmen en organiseren. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden die je volop kan benutten als sparringpartner voor de Teammanagers en de Manager Klantcontact. Verder ben je analytisch sterk, weet je van aanpakken, ben je nieuwsgierig en gedreven om elke dag het maximale eruit te halen. Je hebt kennis van planningssystemen, bij voorkeur van Genesys Cloud. Je weet verbinding te maken met het team; op een respectvolle manier zoek je de balans tussen zakelijke en persoonlijke belangen. Je weet optimaal gebruik te maken van de flexibiliteit die er is, zodat er een goede balans ontstaat tussen de efficiency behoefte van de organisatie, de service behoefte van de klant en de persoonlijke behoefte van onze medewerkers.


Kun jij deze uitdaging aan? Dit zou helpen:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Enige jaren WFM ervaring binnen klantcontact gericht op Traffic, Planning en/of Capaciteitsmanagement, de wens om je te ontwikkelen naar een allround WFM Specialist;
  • Je beschikt over de nodige overtuigingskracht en hebt het vermogen inzichten te vertalen naar acties en adviezen;
  • Je hebt affiniteit met IT;
  • Je bent 4 dagen per week beschikbaar.

Over WoningNet

Wat is er zo bijzonder aan deze functie bij WoningNet? Bovenal heb je bij WoningNet niet gewoon een baan; jouw werk heeft écht impact. De schaarste op de markt van sociale huurwoningen is dagelijks in het nieuws. Jij maakt in deze rol deel uit van een organisatie, die iedere dag de wereld van woningzoekenden verbetert. En deze missie verbindt alle WoningNet collega's; hoe verschillend we als individuen ook zijn. Als WFM Specialist heb je veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid. Binnen deze afwisselende rol kun je grotendeels zelf je dagindeling bepalen. Ook waar je werkt kun je deels zelf bepalen, WoningNet werkt hybride, thuis en op kantoor. WoningNet reikt je alle ingrediënten aan voor een fantastische nieuwe WFM uitdaging!


Interesse? Wij ontvangen graag je CV en motivatie. Heb je vragen? Donata Leeflang (HR/Recruitment WoningNet) vindt het leuk om van je te horen op 06-51524079.


Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.