Trainer/Coach Klantenservice (28-32 uur per week)

Functieomschrijving

Ligt je passie bij het vak van coach of trainer? Begeleid je graag individuen medewerkers/collega's of een team bij hun ontwikkeling?


Stel, je moet onverwacht op zoek naar een woonruimte. Heb je dan recht op een woning? Zo ja op welke termijn? En, kom je dan in aanmerking voor een urgentie? Dit soort vragen komen binnen op het Klantcontactcentrum van WoningNet.  Als trainer/coach zorg jij ervoor dat de medewerkers van het KCC op de hoogte zijn van de juiste spelregels van woonruimtebemiddeling in verschillende regio’s en dat zij beschikken over de juiste gespreksvaardigheden. De medewerkers geven deskundig advies om woningzoekenden verder te helpen in hun zoektocht naar een passende woning. Dat doen we klantgericht en deskundig; in het laatste klanttevredenheidsonderzoek in 2020 werden we met een 8.3 gewaardeerd. Daarnaast ondersteun je de kwaliteitscoaches in het continu verbeteren.


Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, flexibele en resultaatgerichte trainer/coach die het team kan ondersteunen. Jij bent in staat om nieuwe medewerkers in te werken op de wet- en regelgeving, trainen van de gewenste gesprekstechnieken en om hen wegwijs te maken in alle systemen waar de medewerkers op de klantenservice mee werken. We verwachten dan ook ICT ervaring. Door jouw enthousiasme binnen het team zorg je voor een hoge klanttevredenheid, medewerkersbetrokkenheid en een efficiënt werkend team. Je wilt de klant centraal stellen en ervoor zorgen dat zowel de klant als de medewerker in je team elk gesprek met een glimlach ophangt. Naast het trainen van communicatieve vaardigheden, train je medewerkers ook op hun schrijfvaardigheid. De meeste tijd zul je besteden aan het inwerken van nieuwe medewerkers en het coachen en monitoren van bestaande medewerkers. Maar hiernaast is het ook belangrijk dat je zelf beschikt over de inhoudelijke kennis. Je zult dus ook op bepaalde momenten zelf woningzoekenden te woord moeten staan om feeling te houden met de werkzaamheden en de wet- en regelgeving die van toepassing is. Het kan ook voorkomen dat je een inhoudelijke bijdrage levert bij diverse projecten binnen onze organisatie die het KCC raken (b.v. implementatie van nieuwe communicatiekanalen). Daarbij werken we bij WoningNet via het SAFe framework. Je werkt op een afdeling waar ongeveer 50 medewerkers in contact zijn met de klant. Dit kan via telefoon, chat, WhatsApp, Social media of mail zijn. Jij bent de spin in het web op het gebied van het geven en/of schrijven van trainingen.


Het klantcontactcentrum van WoningNet

Gemiddeld komen er ongeveer 1000 telefoontjes en 400 e-mails per dag van woningzoekenden binnen. Daarnaast komen er vragen binnen via Social media en Whatsapp. Het KCC geeft voorlichting aan woningzoekenden voor verschillende regio’s in Nederland. Door de diversiteit aan vragen en werkzaamheden is het een super afwisselende functie. We gooien je natuurlijk niet meteen in het diepe! De eerste maand staat volledig in het teken van het inwerkprogramma onder begeleiding van een ervaren kwaliteitscoach. Ook vinden wij het belangrijk om in jou te investeren: vanuit je persoonlijk ontwikkelplan volg je diverse vervolg trainingen.

Functievereisten


Kun jij deze uitdaging aan?

Je hebt een gezonde dosis inlevingsvermogen, een proactieve instelling en bent een communicatief wonder. Uiteraard ben je klantgericht: je uitgangspunt is dat je medewerkers de verwachting van de woningzoekende laat overtreffen! Jij kunt medewerkers laten groeien in hun kennis en vaardigheden. Jij helpt de medewerkers bij de missie van WoningNet: Woningzoekenden helpen bij het vinden van een passende woning.

Dit helpt:

Enige jaren inbound werkervaring binnen een Klantcontact/Customer service omgeving als trainer/coach waar webcare en chat tot de communicatiekanalen behoren.

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt goede kennis van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Je hebt coachende vaardigheden om veranderingen teweeg te brengen
  • Je beschikt over initiërend vermogen om verandering door te voeren
  • Je weet in begrijpelijke taal procedures en regelgeving toe te lichten
  • Je hebt aantoonbare ICT-affiniteit en kennis van klantcontactsystemen

Wat bieden wij jou?

Ook al zijn de werkzaamheden in ons KCC nog zo afwisselend, wij snappen ook wel dat er meer nodig is om jou te laten solliciteren. Wat is er dan zo bijzonder aan het werken bij WoningNet? Allereerst heb je bij WoningNet niet gewoon een baan, jouw werk heeft impact. Jij verandert, samen met 50 ontzettend leuke collega’s iedere dag de wereld van woningzoekenden. Dit is dus dé kans om aan boord te komen. Al overtuigd? Je krijgt ook gewoon een salaris. Voor deze functie is het instroom salaris € 2.625,- bruto, op basis van 36 uur per week.

Om een beeld te krijgen hoe het werken bij WoningNet en het KCC er aan toe gaat kun je klikken op onderstaande link:

Werken bij WoningNet - YouTube

Werken bij het klantcontactcentrum van WoningNet - YouTube

 

Dan zit er dus maar één ding op. Solliciteren maar!  

Wij ontvangen graag je CV en motivatie. Heb je vragen? Geef ons een belletje. Sander Spiekerman (Teamleider KCC) vindt het leuk om van je te horen : T 06-51206875

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.