Quality Coach Klantcontact (24-32 uur)

Functieomschrijving

Ligt je passie bij het coachen van medewerkers? Begeleid je graag medewerkers/collega's of een team bij hun ontwikkeling? Heb je daarnaast altijd al willen werken in een maatschappelijk relevante omgeving en wil jij echte klantwaarde leveren? Kom impact maken als Quality Coach bij WoningNet!


Stel, je moet onverwacht op zoek naar een woonruimte. Heb je dan recht op een woning? Zo ja op welke termijn? En, kom je dan in aanmerking voor een urgentie? Dit soort vragen komen binnen op het Klantcontactcentrum van WoningNet. Als Quality Coach zorg jij ervoor dat de medewerkers van het KCC op de hoogte zijn van de juiste spelregels van woonruimtebemiddeling in verschillende regio’s en dat zij beschikken over de juiste gespreksvaardigheden. De medewerkers geven deskundig advies om woningzoekenden verder te helpen in hun zoektocht naar een passende woning. Dat doen we klantgericht en deskundig; in het laatste klanttevredenheidsonderzoek in 2021 werden we met een 8,5 gewaardeerd.


Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, flexibele en resultaatgerichte Quality Coach die het team kan ondersteunen. Jij bent in staat om nieuwe medewerkers in te werken op de wet- en regelgeving, te trainen op gewenste gesprekstechnieken en gemakkelijk en kundig wegwijs te maken in alle systemen waar de medewerkers op de klantenservice mee werken. Door jouw enthousiasme binnen het team zorg je voor een hoge klanttevredenheid, medewerkersbetrokkenheid en een efficiënt werkend team. Je stelt de klant centraal en zorgt ervoor dat zowel de klant als de medewerker elk gesprek met een goed gevoel beëindigd. Je coacht op zowel communicatieve vaardigheden als schrijfvaardigheden. Naast het trainen, inwerken en coachen zul je zelf ook woningzoekenden te woord staan. Het is namelijk belangrijk dat je zelf ook beschikt over inhoudelijke kennis en het is belangrijk om feeling te houden met de werkzaamheden en de wet- en regelgeving die van toepassing zijn. Het kan ook voorkomen dat je een inhoudelijke bijdrage levert bij diverse projecten binnen onze organisatie die het KCC raken (b.v. implementatie van nieuwe communicatiekanalen). Daarbij werken we bij WoningNet op basis van Agile en Lean principes. Je werkt op een afdeling waar ongeveer 45 medewerkers in contact zijn met de klant. Dit gebeurt via telefoon, chat, WhatsApp, Social media of mail.


Het klantcontactcentrum van WoningNet

Gemiddeld komen er ongeveer 1000 telefoontjes en 400 e-mails per dag van woningzoekenden binnen. Daarnaast komen er vragen binnen via Social media en Whatsapp. Het KCC geeft voorlichting aan woningzoekenden voor verschillende regio’s in Nederland. Door de diversiteit aan vragen en werkzaamheden is het een zeer afwisselende functie. We gooien je natuurlijk niet meteen in het diepe! De eerste maand staat volledig in het teken van het inwerkprogramma onder begeleiding van een ervaren Quality Coach. Vervolgens ga je een training krijgen die je een volwaardig Quality Coach maakt binnen ons KCC. Ook vinden wij het belangrijk om in jou te investeren: vanuit je persoonlijk ontwikkelplan kun je diverse trainingen volgen.


Functievereisten


Kun jij deze uitdaging aan?

Je hebt een gezonde dosis inlevingsvermogen, een proactieve instelling en bent een communicatief wonder. Je legt ingewikkelde wetgeving of systemen makkelijk uit. Uiteraard ben je klantgericht: je uitgangspunt is dat je medewerkers de verwachting van de woningzoekende laat overtreffen! Jij kunt medewerkers laten groeien in hun kennis en vaardigheden. Jij helpt de medewerkers bij de missie van WoningNet: Woningzoekenden helpen bij het vinden van een passende woning.


Dit helpt:

Enige jaren inbound werkervaring binnen een Klantcontact/Customer service omgeving als Quality Coach waar ook webcare en chat tot de communicatiekanalen behoren.

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt goede kennis van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Je hebt aantoonbare ervaring in het coachen van medewerkers;
  • Je beschikt over initiërend vermogen om verandering door te voeren;
  • Je weet in begrijpelijke taal procedures en regelgeving toe te lichten;
  • Je hebt aantoonbare ICT-affiniteit en kennis van klantcontactsystemen;

Wat bieden wij jou?

Ook al zijn de werkzaamheden in ons KCC nog zo afwisselend, wij snappen ook wel dat er meer nodig is om jou te laten solliciteren. Wat is er dan zo bijzonder aan het werken bij WoningNet? Allereerst heb je bij WoningNet niet gewoon een baan, jouw werk heeft impact. Jij verandert, samen met 45 ontzettend leuke collega’s iedere dag de wereld van woningzoekenden. Dit is dus dé kans om aan boord te komen. Al overtuigd? Je krijgt ook gewoon een goed salaris. Onze werktijden zijn tijdens kantooruren. Je krijgt na je inwerkperiode de mogelijkheid om thuis- en kantoorwerk af te wisselen. (50% op kantoor/50% vanuit huis) Er is tevens een thuiswerkvergoeding beschikbaar. Sinds maart 2022 werken wij vanuit een prachtig nieuw pand aan het water in Weesp op 5 minuten loopafstand van Station Weesp. 


Om een beeld te krijgen hoe het werken bij WoningNet en het KCC eraan toe gaat kun je klikken op onderstaande links:

Dan zit er dus maar één ding op. Solliciteren maar!  

Wij ontvangen graag je CV en motivatie. Heb je vragen? Geef ons een belletje. Donata Leeflang (HR/Recruitment) vindt het leuk om van je te horen : T 06-51524079

 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.