Manager Operations

Functieomschrijving

Als Manager Operations begeleid en stuur je medewerkers aan, met als ambitie dat de doelstellingen binnen Operations gerealiseerd worden. Binnen Operations vallen de teams IT & Service Delivery (34 fte) en Klant Contact Center (KCC) (34 fte).

Je geeft direct hiërarchisch leiding aan een team van 4 medewerkers en indirect aan ongeveer 79 medewerkers werkzaam binnen Operations en je bent lid van het Management Team WoningNet. In dit MT breng je een heldere visie en scherp analytische blik mee.

Binnen het werkveld van WoningNet treden voortdurend veranderingen op. IT-ontwikkelingen volgen elkaar snel op, alsook ontwikkelingen bij onze klanten, de corporaties. Om adequaat in te spelen op deze ontwikkelingen is het jouw rol als Manager om de consequenties en impact op de organisatie correct en tijdig in te schatten. Als Manager Operations weet je deze consequenties en ontwikkelingen te vertalen naar concrete projecten en initiatieven voor jouw team. Je stelt samen duidelijke deliverables op om zo jouw afdeling kwalitatief hoogwaardig, efficiënt en toekomstbestendig te houden.

Als leider van het team weet je individuele teamleden en de samenwerking binnen het team positief te beïnvloeden door gebruik te maken van jouw excellente People managementvaardigheden in een Agile/Safe werkomgeving en bepaal jij graag de richting voor jouw afdeling.


Jouw impact als Manager Operations

  • Het stimuleren van continu verbeteren binnen je team en de keten van productontwikkeling, implementatie en beheer van onze producten en diensten met behulp van Lean principes, Agile, automatisering/digitalisering en andere innovaties;
  • Een bijdrage leveren aan het ontwikkelen van een visie op datamanagement en het bijdragen aan de continue verbetering van de datakwaliteit;
  • Sturing geven aan de performance en ontwikkeling van jouw team door middel van operationeel management. Jij bent in staat de capabilities binnen je team te analyseren en hier rekening mee te houden in de (team)ontwikkelplannen en strategische personeelsplanning;
  • Het begeleiden van medewerkers in verandertrajecten;
  • Het coachen en ontwikkelen van medewerkers, zodat de performance blijft aansluiten bij de doelstellingen van het team;
  • Het proactief voorbereiden van besluitvorming binnen jouw verantwoordelijkheden/ aandachtsgebied. Je maakt beslisnotities voor de directie met een gedegen onderbouwing. 

Vereisten

Dit ben jij toch? 

Je beschikt over WO werk- en denkniveau. Je hebt ervaring met het aansturen van een IT gedreven organisatieonderdeel en hebt eerder ervaring opgedaan met customer service. Jij wordt gedreven door het realiseren van klantwaarde en bent in staat om snel te schakelen. Met jouw kennis en ervaring (bij voorkeur bij een woningcorporatie) weet je Operations te ontwikkelen naar een klantgerichte, wendbare organisatie die voorspelbaar, schaalbaar, efficiënt en effectief is. Jij begrijpt techniek en kan deze verbinden met strategie, doelen van WoningNet en de wensen van en kansen voor onze klanten.

Kun jij deze uitdaging aan? Dit zou helpen:  

  • Analytisch sterk; geen kans tot verbetering ontglipt jou en je weet deze kansen goed te analyseren en vertalen naar oplossingen;
  • Resultaatgericht; je zorgt dat projecten afgerond worden en blijft daarbij mens- en klantgericht;
  • Communicatief sterk; zowel binnen het team als in de keten weet jij het teambelang goed over te brengen;
  • Een teambuilder; in staat om een team aan te sturen, te coachen en te ontwikkelen met een agile mindset en vanuit agile leiderschap;
  • Organisatiesensitief; jij begrijpt onderliggende problemen, kansen en politieke krachten binnen de organisatie en houdt hier rekening mee bij het doen van voorstellen of het nemen van beslissingen;
  • Flexibel; je draagt graag meerdere petten en bekijkt vraagstukken vanuit verschillende perspectieven;
  • Proactief en ondernemend; jij draagt uit eigen initiatief verbetervoorstellen aan om je afdeling naar een hoger plan te tillen;
  • Energiek, enthousiast en open; je hebt een warme persoonlijkheid, waarmee je makkelijk verbinding maakt.


Wat bieden wij jou? 

Ook al zijn de werkzaamheden binnen de functie van manager Operations nog zo afwisselend, wij snappen ook wel dat er meer nodig is om jou te laten solliciteren. Wat is er dan zo bijzonder aan het werken bij WoningNet? Allereerst heb je bij WoningNet niet gewoon een baan. Jouw werk heeft impact! Jij verandert iedere dag de wereld van woningzoekenden. En onze missie verbindt alle WoningNet collega's. Hoe verschillend we ook zijn.  

Niet overtuigd? Je krijgt ook gewoon een salaris.  Voor deze functie bedraagt het indicatieve salaris afhankelijk van ervaring tussen de € 4.766,- - € 6.811,- op basis van 36 uur per week.

Werktijden zijn tijdens kantooruren, 24 vakantiedagen.  Reiskostenvergoeding en pensioenregeling. 


Vanwege het corona virus werken onze collega’s op dit moment volledig digitaal en grotendeels vanuit huis. Voor jou goed om te weten dat de officiële standplaats voor deze functie Weesp is.


Dan zit er dus maar één ding op. Solliciteren maar!  

Wij ontvangen graag je CV en motivatie.  Heb je vragen? Sherida Redjo (HR Manager) vindt het leuk om van je te horen: +316 82113984. 

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt echt niet op prijs gesteld.