Manager Finance & Control

Functieomschrijving

De Manager Finance & Control (hierna F&C) is verantwoordelijk voor de financiële planning, het beheren van geldstromen binnen WoningNet & Het Vierde Huis en toetst alle financiële risico’s. 

Je hebt een belangrijke rol in de interne en externe ontwikkeling van onze organisatie, bent actief betrokken bij alle (organisatie) veranderingen (business control) en speelt een doorslaggevende rol in de financiële communicatie bij alle voor het bedrijf belangrijke gebeurtenissen.


Je geeft direct hiërarchisch leiding aan een team van 4 medewerkers werkzaam binnen Finance & Control en je bent lid van het Management Team WoningNet. In dit MT breng je een heldere visie en scherp analytische blik mee zodat we “in control zijn”. Je helpt door vooral continue de vraag te stellen, of dat wat gedaan resp. voorgesteld wordt, optimaal bijdraagt aan het bereiken van de geformuleerde doelstellingen. Ook ontwikkel je een effectieve manier van rapporteren hierover, wat ook de externe toets kan doorstaan. Denk aan RvC en aandeelhouders enerzijds, maar ook klanten anderzijds. De Manager F&C is sparringspartner van de directie en zij zorgen samen voor de periodieke verantwoording aan aandeelhouders, RvC, Management, externe accountant en relevante instanties (KvK, CBS, Belastingdienst). De functie wordt op dit moment ad interim waargenomen.


Binnen het werkveld van WoningNet treden voortdurend veranderingen op. IT-ontwikkelingen volgen elkaar snel op, alsook ontwikkelingen bij onze klanten, de corporaties. Om adequaat in te spelen op deze ontwikkelingen is het jouw rol als Manager F&C om de consequenties en impact op de organisatie correct en tijdig in te schatten. Als Manager F&C weet je deze consequenties en ontwikkelingen te vertalen naar concrete projecten en initiatieven voor jouw team op het gebied van Business Control, Interne Controle & Administratieve Organisatie, Financiële Administratie/Boekhouding, Facturatie, Huisvesting & Facilities, en Risicomanagement. Je stelt samen duidelijke deliverables op om zo jouw afdeling kwalitatief hoogwaardig, efficiënt en toekomstbestendig te houden. Als leider van het team weet je individuele teamleden en de samenwerking binnen het team positief te beïnvloeden door gebruik te maken van jouw excellente People managementvaardigheden in een Agile/Safe werkomgeving en bepaal jij graag de richting voor jouw afdeling.


Jouw impact als Manager F&C

  • Je hebt een initiërende rol met betrekking tot de strategie (ontwikkeling, implementatie, operationalisering), tactiek en operationele doelstellingen van WoningNet en Het Vierde Huis. Ondersteunt en bewaakt de voortgang van de realisatie hiervan door business control. Signaleren, in kaart brengen en terugdringen van externe risico’s;
  • Je ziet uitdaging in het professioneel opzetten en het werkend krijgen van business control binnen de organisatie;
  • Je bent verantwoordelijk voor de volledige Finance & Control cyclus, de effectieve inzet van (hulp)middelen en het risicomanagement;
  • Verzorgen van besluitvorming op het gebied van investeringen en opstellen business cases: Inrichten en bewaken van de investeringsplanning in relatie tot de investeringsbegroting;
  • Met een toekomstgerichte blik richt je je op efficiencyverbetering en kostenbesparing. Je weet strategische doelstellingen te vertalen in duidelijke KPI's. Analyseren en rapporteren van eventuele afwijkingen ten opzichte van forecasts en planning en hierop intern sturen;
  • Het coachen en ontwikkelen van medewerkers, zodat de performance blijft aansluiten bij de doelstellingen van de organisatie;
  • Het proactief voorbereiden van besluitvorming binnen jouw verantwoordelijkheden/ aandachtsgebied. Je maakt beslisnotities voor de directie met een gedegen onderbouwing.

Functievereisten

Dit ben jij toch?

Je beschikt over WO werk- en denkniveau. Je beschikt naast boekhoudkundige en control kwaliteiten ook over de nodige stakeholdermanagement capaciteiten. Je bent strategisch en communicatief sterk. Je hebt ervaring met zelfstandig aansturen en uitvoeren van de volledige planning & control cyclus en hebt eerder ervaring opgedaan met opzetten van business control binnen een organisatie. Met jouw kennis en ervaring lever je een duidelijke bijdrage aan organisatieontwikkeling naar een klantgerichte, wendbare organisatie die voorspelbaar, schaalbaar, efficiënt en effectief is. Jij begrijpt jouw vak en kan deze verbinden met strategie, doelen van WoningNet en de wensen van en kansen voor onze klanten.


Kun jij deze uitdaging aan? Dit zou helpen:

  • Visie en strategisch denken; je bent in staat het geheel te overzien op de lange termijn en hierin mijlpalen neer te zetten en te realiseren;
  • Analytisch sterk; geen kans tot verbetering ontglipt jou en je weet deze kansen goed te analyseren en vertalen naar oplossingen;
  • Resultaatgericht; je zorgt dat projecten afgerond worden en blijft daarbij mens- en klantgericht;
  • Communicatief sterk; zowel binnen het team als in de keten weet jij het teambelang goed over te brengen;
  • Een teambuilder; in staat om een team aan te sturen, te coachen en te ontwikkelen met een agile mindset en vanuit agile leiderschap;
  • Organisatiesensitief; jij begrijpt onderliggende problemen, kansen en politieke krachten binnen de organisatie en houdt hier rekening mee bij het doen van voorstellen of het nemen van beslissingen;
  • Proactief en ondernemend; jij draagt uit eigen initiatief verbetervoorstellen aan om je afdeling naar een hoger plan te tillen;
  • Energiek, enthousiast en open; je hebt een warme persoonlijkheid, waarmee je makkelijk verbinding maakt.


Wat bieden wij jou?

Ook al zijn de werkzaamheden binnen de functie van manager Finance & Control nog zo afwisselend, wij snappen ook wel dat er meer nodig is om jou te laten solliciteren. Wat is er dan zo bijzonder aan het werken bij WoningNet? Allereerst heb je bij WoningNet niet gewoon een baan. Jouw werk heeft impact! Jij verandert iedere dag de wereld van woningzoekenden. En onze missie verbindt alle WoningNet collega's. Hoe verschillend we ook zijn.

Niet overtuigd? Je krijgt ook gewoon een salaris. 24 vakantiedagen, thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en pensioenregeling.

Vanwege de Covid maatregelen werken onze collega’s op dit moment volledig digitaal en grotendeels vanuit huis. Voor jou goed om te weten dat de officiële standplaats voor deze functie Weesp is.


Dan zit er dus maar één ding op. Solliciteren maar!

Wij ontvangen graag je CV en motivatie. Heb je vragen? Sherida Redjo (HR Manager) vindt het leuk om van je te horen: +316 82113984.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt echt niet op prijs gesteld.