Overslaan naar content

Administratief Medewerker Wonen (24 uur)

  • Hybride
    • Weesp
  • € 2.602 - € 3.131 per maand
  • Het Vierde Huis

Functieomschrijving

Ben jij een nauwkeurige administratieve topper met een hart voor huisvesting? Zoek je een rol waarin je een verschil kunt maken voor woningzoekenden? Bij Het Vierde Huis zijn wij op zoek naar een enthousiaste Administratief Medewerker Wonen die zich gaat richten op huisvestingsvergunningen. Help ons het verschil te maken in de woningmarkt en ondersteun bij het verstrekken van vergunningen!

"Een ander huis, wanneer het echt nodig is". Dat is waar Het Vierde Huis voor staat. Wil jij samen met het team verder bouwen aan de beste dienstverlening bij urgente woonproblemen? Met onze uitgebreide vakkennis en jarenlange ervaring kunnen wij iedere gemeente en corporatie precies op maat ondersteunen. Dit doen wij met herstructureringsprojecten, huisvestingsvergunningen, urgentiedienstverlening, woonruimtebemiddeling van specifieke doelgroepen en ondersteuning bij overlastzaken.

Dit ben jij. Toch?

Als Administratief Medewerker Wonen ben je de spin in het web binnen het vergunningenproces. Je verzorgt het administratieve proces rond het beoordelen en afgeven van huisvestingsvergunningen voor huur- en koopwoningen. Daarnaast ondersteun je bij aanvragen van specifieke doelgroepen (statushouders, corporatiehotel en rolstoelwoningen etc) Je schakelt tussen de verschillende regels en inkomensgrenzen die elke gemeente hanteert en houdt nauw contact met verschillende instanties. Jouw doel is om elke aanvraag zorgvuldig en volgens de juiste richtlijnen af te handelen.

Wat ga je concreet doen?

  • Ondersteunen bij vergunningaanvragen: Je bereidt aanvragen voor en zorgt dat alle vereisten volgens de regelgeving worden gecontroleerd. Na goedkeuring ben jij verantwoordelijk voor het verzenden van de vergunningen.
  • Je hebt een ondersteunende rol met betrekking tot het huisvesten van statushouders. Je zorgt dat het gehele proces soepel verloopt. Dit begint met het verwerken van de aanmeldingen van statushouders en het up-to-date houden van de bemiddelingslijst. Vervolgens maak je een koppeling tussen beschikbare woningen en statushouders. Zodra deze koppeling is gemaakt, informeer je de betrokken organisaties, zoals VluchtelingenWerk en gemeenten, over de gemaakte afspraken en de verdere stappen. Zo draag je bij aan een succesvolle integratie en een goede start voor de statushouders in hun nieuwe omgeving.
  • Voorlichting geven: Je bent het aanspreekpunt voor vragen van interne en externe klanten. Of het nu om de status van een aanvraag gaat of om uitleg over de regels, jij biedt heldere en vriendelijke ondersteuning.

In deze functie rapporteer je aan onze Teammanager van het Het Vierde Huis, Aniek Mossing Holsteijn.

Vereisten

Kun jij deze uitdaging aan?

Wij zoeken een administratieve kracht die van aanpakken weet en snel kan schakelen tussen verschillende regelingen. Herken jij je in onderstaande punten?

  • Je hebt ervaring met administratieve processen en het werken volgens regels en procedures.
  • Je bent communicatief sterk en hebt plezier in het klantgericht ondersteunen van mensen
  • Je werkt nauwkeurig en zorgt dat dossiers en systemen altijd up-to-date zijn.
  • Je werkt goed zelfstandig en vraagt waar nodig actief om hulp.

Dit zou helpen:

  • MBO4 werk en denkniveau, bijvoorbeeld Sociaal Juridische Dienstverlening;
  • 1-3 jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt goed ontwikkelde (digitale) administratieve vaardigheden;
  • Je hebt een kritische blik, bent nauwkeurig en beschikt over een hands-on mentaliteit;
  • Je maakt je nieuwe wet- en regelgeving snel eigen;
  • Je weet in begrijpelijke taal procedures en regelgeving toe te lichten;
  • Je bent resultaatgericht, enthousiast en betrokken;
  • Je hebt kennis en ervaring met Office365;
  • Je bent beschikbaar voor 24 uur per week; 
  • Je hebt goede kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;

Wat bieden wij jou?

Ook al zijn de werkzaamheden binnen Het Vierde Huis nog zo afwisselend, wij snappen ook wel dat er meer nodig is om jou te laten solliciteren! Wat is er dan zo bijzonder aan werken bij Het Vierde Huis? Allereerst heb je bij Het Vierde Huis niet gewoon een baan, jouw werk heeft impact. Jij verandert met het team iedere dag de wereld van woningzoekenden. En onze missie verbindt alle collega's. Hoe verschillend we ook zijn. Dit is dus dé kans om aan boord te komen en enorm veel te leren.

Het Vierde Huis stimuleert de persoonlijke ontwikkeling en opleidingswensen van haar medewerkers. Wij bieden een zelfstandige en veelzijdige functie in een ambitieuze organisatie. Ook waar je werkt kun je grotendeels zelf bepalen. Het Vierde Huis werkt hybride, wat neerkomt op 50% van huis uit werken en 50% op kantoor. 

Niet overtuigd? Voor deze functie bedraagt het salaris afhankelijk van ervaring, tussen de €2.602 - en €3.131,- (salarisschaal C, van CAO Woondiensten) op basis van 36 uur per week.

Dan zit er dus maar één ding op. Solliciteren maar!

Wij ontvangen graag je CV en motivatie. Het aanvragen van een VOG en een screening zijn onderdeel van de aanname procedure. Heb je vragen? Eline Olieman (HR Assistant) vindt het leuk om van je te horen op eolieman@woningnet.nl.

Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

of

Apply with Linkedin onbeschikbaar
Apply with Indeed onbeschikbaar